Powered By Blogger

pátek 25. června 2010

Předodjezdové přípravy

Je to neuvěřitelný, ale už je to tady! Zítra odlétám!

Celý svůj výlet do Afriky jsem si vymyslela někdy na konci minulého roku. Měsíc jsem o tom přemýšlela a hledala, jak vyrazit, protože Jirka ani nikdo z mých známých tam moc nechtěl. Někdy v lednu jsem poslala přihlášku do agentury INEX, která zajišťuje vysílání dobrovolníků na projekty po celém světě, a do týdne jsem se dozvěděla, že jsem přijatá na environmentální projekt do SHIMBA HILLS FOREST GUIDES ASSOCIATION! Budu bydlet v městečku Kwale u lokálců a ne v žádným hostelu (abych si dostatečně užila místní styl života). Kwale se nachází nějakých 15 km od pobřeží Indického oceánu a 30 km jihozápadně od Mombasy. Kwale je hlavní město provincie Kwale District, ač vcelku malé (4,5 tisíce obyvatel), a jsou v něm vstupy do dvou národních rezervací. Já mám působit v Shimba Hills National Reserve. Mám vysazovat stromky, průvodcovat a ekologicky vychovávat dětičky ve škole. V dubnu jsem o cestě šetrně informovala rodiče a v posledním 1,5 měsíci jsem už jen pomaličku pořizovala věci, který s sebou člověk na úplně normální dovolenou nevozí...

Včera jsem začala balit a ze začátku mě z toho jímala úzkost, protože největší hromada byly drobnosti pro dětičky do školy (za něž moc děkuju mým kolegům, kteří mi je věnovali) a samozřejmě lékárna! Lékárničku mám obzvláště dokonalou - teda aspoň doufám - mám tam dokonce i jehly a injekční stříkačky! Jo jo, poslechla jsem rady zkušených cestovatelů... No, každopádně to vypadá, že všechny ty dárečky nepoberu, ale jinak jsem se do krosny vcelku vlezla.

Zítra tedy začíná má velká cesta, která má prověřit, že jsem schopná delší dobu než týden fungovat jen v angličtině a sama v cizí zemi. Přeci jenom už nejsem ve věku, že bych jela na rok někam studovat. Tak doufám, že mě z toho netrefí a přijedu posilněná o POZITIVNÍ životní zkušenost! :o)

Odlétám v pět odpoledne z Prahy, přes Amsterdam, do Nairobi. Tam mě čeká 3-denní školení a pak cesta s ostatními dobrovolníky na místo! Držte palce!

1 komentář:

  1. Držim kočko! A už teď se těším na tvoje příspěvky, máš to tady moc hezký. Dávej tam na sebe pozor a pravidelně se hlaš. Hlavně ať máš zítra v pohodě cestu. Pusu tvá tetka Hanka :-)

    OdpovědětVymazat